.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دوئل ارزی بانک مرکزی - وزارت بهداشت ؛
خانم وزیر برکنار خواهد شد ؟
شمال نیوز: ارز این روزها به دغدغه اصلی وزارت بهداشت تبدیل شده است . کار به جایی رسیده که جنگ وزارت بهداشت و بانک مرکزی علنی شده و به رسانه ها رسیده است. همین چند روز پیش بود که خانم وزیر رسما به دلیل عدم تخصیص ارز به دارو از بانک مرکزی گله کرد. وزیر بهداشت که تا آن روز کمبود دارو و مشکلات ...
خانم وزیر برکنار خواهد شد ؟

شمال نیوز: وزیر بهداشت که تا آن روز کمبود دارو و مشکلات دارویی را تلویحا رد می کرد، از بانک مرکزی خواست تا تعلل در تخصیص ارز دارو را جبران کند تا به این ترتیب مشکلاتی را که ارز برای دارو به وجود اورده، بپذیرد.

مر ضیه وحید دستجردی در این خصوص گفت: بانک مرکزی تعلل در اختصاص ارز دارو را جبران کند زیرا نقل و انتقال ارز در خارج از کشور را از طرق غیررسمی می‌توانیم دور بزنیم ولی مشکل تخصیص ارز توسط بانک مرکزی در داخل کشور را نمی‌توانیم دور بزنیم. بنابراین باید مسئولان بانک مرکزی به تعهدات خود عمل کرده و تعلل های صورت گرفته در تخصیص ارز دارو را از این پس جبران کنند.

وی در آن روزها افزود: با دارو که وابسته به جان مردم است نمی‌توان شوخی کرد، ما به هر طریقی که شده داروی مردم را تامین می‌کنیم.تا به این ترتیب رسما ببر کمبود دارو و عدم تخصیص ارز به آن صحه گذارد.

بعد از آن بود که رئیس بانک مرکزی به گلایه های وزیر بهداشت در مجلس پاسخ داد و خود را از این امر مبری دانست.

حالا اما جنگ بالا گرفته چرا که وزیر بهداشت انتقاد های جدی تری از بانک مرکزی و سیاسیت های ارزی دولت کرده و خانم وزیر گفته است:ا رزهاي مرجع صرف خريد زين اسب و دسته بيل شده است تا اعتراض به نحوه تخصیص ارز دولتی این بار از زبان وزیر بهداشت شنیده شود.

هنوز ماجرای تخصیص ارز به واردات خوردروهای لوکس که در مجلس و در میا افکار عمومی جنجال ساز شد از یاده ا نرفته است که این بار نوبت خانم وزیر است که به سیاستهای اقتصادی دولت انتقاد کند.

وزیر بهداشت كه ۶ ماه است در به در دنبال تهيه ارز دارويي است با اظهار تاسف از نحوه اولویت‌بندی تخصیص ارز مرجع به کالاها، از نحوه اولویت‌بندی و ارجحیت کالاهایی نظیر زین‌اسب بر دارو و تجهیزات پزشکی، برای دریافت ارز مرجع گلایه کرده تا به جمع معترضین اقتصادی دولت بپیوندد.

دولت هم که ثابت کرده چندان علاقه ای به منتقدین ندارد و بنابریاین بی دیلی نیست که زمزمه های برکناری غریب الوقوع خانم وزیر نیز در رسانه ها پیچیده است.

زمزمه هایی که که گفته می‌شود به دلیل پيگيري خانم وزير بابت تخصيص ارز دارو و مقاومت او در بركناري دستوري برخي معاونانش است .

البته وزير بهداشت اين موضوع را مهم نمي‌داند و مسائل سلامت مردم را ارجح‌تر دانسته و مي‌گويد: «باتوجه به این نوع اولویت‌بندی در تخصیص ارز، وزارت بهداشت درخواست کرد اولویت‌بندی‌های مخصوص سلامت را خودش تعیین کند که با مخالفت مسئولان اختصاص ارز مواجه شد.»

وی در پاسخ به شایعه برکناریش نیز می گوید: به دنبال اخبار شایعه نباشید. همه ما دیر یا زود باید برویم. اما مهم آن است که این آمدن و رفتن ها چه تاثیری بر زندگی دیگران خواهد گذاشت. تا این شایعه را نه تکذیب کند و نه تایید.

امری که به حقیقت نزدیک بود ن آن را به نوعی تایید می کند.

در هر حال، خانمم وزیر معتقد است اولویت ارزی دارو باید بالاتر از بسیار ی از کالا ها باشد و می گوید: «دارو و ملزومات پزشكي بايداولويت‌هاي ۲ و ۳ را داشته باشد اما هم اکنون اولويت‌های ۷ و ۸ را دارند و متاسفانه برخی کالاها مانند زین اسب در اولويت‌های بالاتر مثلا اولویت ۵ یا ۴ قرار داده شده‌اند.»

به گزارش شفاف،البته معاون وی نیز انتقادات تندی از بانک مرکزی دارد. «احمد شیبانی» رئیس سازمان غذا و دارو نیز مانند خانم وزیر به نحوه تخصیص ارز شکایت دارد و گفته است: «وزارت بهداشت شاکی اصلی در اختصاص ارز مرجع برای کالاهای لوکس و آرایشی است. مسئولان اختصاص ارز باید توضیح دهند که چرا به جای دارو به لوازم آرایشی،غذای سگ، زین اسب، دسته بیل و... ارز مرجع اختصاص داده‌اند.»

به این ترتیب به نظر می رسد درگیری ها بین وزارت بهداشت و بانک مرکزی بالاگرفته و حالا باید منتظر ماند و دید خانم وزیر هم به سرنوشت وزیر ارتباطات دچار می شود یا خیر چرا که دولت نشان داده با انتقادات اقتصادی میانه خوبی ندارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.